In april 2014 heeft Drs. J. Simons (voormalig voorzitter van de Nationale Assamblee) de Jusie Amalia Gezinscoaching Unit geopend. In de Gezinscoaching unit kunnen ouders met hun zonen terecht met hun hulpvraag voor psychosociale begeleiding. In 2014 t/m april 2015 werden wij financieel

ondersteund door de Vereniging van Parlementariers voor de ontwikkeling van kinderen en Jongeren (V.P.O.K.J.).

De individuele begeleiding wordt geboden aan jongens, meestal van 10 tot 16 jaar oud. De hulpvragers zijn vooral ouders, andere familieleden of school. De hulpvragen die vooral voorbij komen zijn jongeren met ongewenst gedrag op school, thuis of op straat, drugs- en alcoholgebruik en schoolverlating. Hier worden met de jongere gesprekken over gevoerd door de hulpverleners, het is belangrijk dat een volwassene hierbij aanwezig is. Zo kan de hulpverlener zich ook naar de volwassene richten en hierbij de ouders aanspreken.